Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in njenih funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih >>
VREDU X

Fitnes prehrana in učinkovita vadba

Fitnes prehrana in učinkovita vadba gresta z roko v roki. Učinkovita vaba ni mogoča, če ni zagotovljena optimalna fitnes prehrana. Vsi hkrati vemo, da poln želodec ne omogoča optimalnega gibanja. Prevelika količina hrane v želodcu nas ovira pri gibanju, telo samo na različne načine opozarja, da želi umirjeno in s čim manj stresa ter drugih obremenitev izvesti proces prebave.

Prehranjevanje z več kakovostnimi obroki

Več obrokov v manjših količinah je največkrat optimalna fitnes prehrana. Manjše obroke telo preko procesa presnove veliko hitreje izkoristi ter porabi manj energije. Zato ostane več energije za gibalno aktivnosti. V več obrokih zaužita količinsko ustrezna fitnes prehrana povzroča tudi manj obremenjuje proces presnove. Ker telo hitreje predela in izkoristi v hrani nahajajoče snovi, se lahko prej osredotoči na upravljanje drugih življenjsko pomenih funkcij. Pretirana fitnes prehrana obratno obremeni proces upravljanja, zato lahko pride do motenj. Športnik ali rekreativec to lahko začuti, kot pomanjkanje energije, bolečine in na druge načine. Najbolj očitno je to moč zaznati pri konstantnih in primerljivih obremenitvah v enakomernih frekvencah ali ponovitvah. Pravimo, da določen dan nismo pravi, se ne počutimo dobro, kljub enakim pogojem, enake so obremenitve in podobno. Vendar pozabljamo, da je bila lahko zaužita količinsko ali drugače nepravilna fitnes prehran. Take napake največkrat odpravljamo z nadzorovano prehrano na različne načine. Nadzorovana hrana predvsem pomeni, da upoštevamo teorijo in prakso. Teorija se lahko v praksi zalomi zaradi drugačnih sestavin, starosti in drugih lastnosti hrane. Od dneva do dneva je fitnes prehrana lahko različna zaradi drugega proizvajalca ali dobavitelja, svežine oziroma starosti, napak v shranjevanju in drugih dejavnikov. Poleg negativnih dejavnikov, velja biti pozoren na pozitivne. Na različne načine spremenjena fitnes prehrana lahko prinese tudi pozitivne učinke. Z isto količino pridobimo več energije, manj obremenjujemo prebavni sistem, dodatno lahko ima boljši okus in druge boljše lastnosti. Prehranjevalne navade je zato dobro konstantno nadzorovati, spremenjena fitnes prehrana lahko prinese koristne spremembe.